Kim są lokalni przewodnicy Google i jak o nich zadbać?

14 września 2021

Google Maps to teraz bardziej narzędzie społecznościowe niż zwyczajna nawigacja. Lokalni przewodnicy Google to szczególnie aktywni użytkownicy Mapy. Oceniając wiele miejsc, zyskują punkty, które pozwalają awansować na kolejne poziomy. Wraz z nimi rośnie wartość opinii zamieszczony przez lokalnych przewodników. Dlatego też korzystając z dobrodziejstw pozycjonowania w Google Maps oraz local SEO, zdecydowanie trzeba brać ich pod uwagę.

Kim są lokalni przewodnicy Google?

Lokalni przewodnicy Google to program oferowany użytkownikom, którzy lubią zamieszczać w Mapach opinie na temat odwiedzanych przez siebie miejsc. Po zapisaniu się do niego zyskują możliwość zbierania punktów za aktywność w Google Maps: lokalizowanie nowych miejsc, zamieszczanie wartościowych opinii, weryfikację informacji czy robienie zdjęć lub filmów. Na bazie przyznanych premii zdobywa się poziomy i awansuje w „hierarchii” przewodników.

Jakie wymagania należy spełnić, aby zostać lokalnym przewodnikiem Google? Według oficjalnych wytycznych należy:

  • ukończyć 18 rok życia,
  • posiadać konto Google,
  • być użytkownikiem prywatnym i nie reprezentować organizacji, marki ani firmy,
  • unikać świadczenia płatnych usług, na przykład w roli rekomendowanego autora zdjęć do Street View.

Do programu zapisać można się pod tym adresem. Zanim przejdziemy do odpowiedzi na pytanie jak na tej funkcjonalności Map skorzystać mogą biznesy inwestujące w lokalne SEO, warto przyjrzeć się zachętom oferowanym lokalnym przewodnikom przez Google.

Nagrody i korzyści typowe dla user generated content

Bonusy przyznawane przez Google to klasyka programów mających generować content tworzony przez użytkowników. Opinie z Map zostały w prosty sposób zgrywalizowane. Przewodnicy otrzymują tym więcej punktów, im więcej wartości przyniosą ich aktywności. Otrzymują je w zależności od długości opinii oraz dodatkowej zawartości w rodzaju zdjęć lub filmów. Google Maps staje się w ten sposób coraz doskonalszym narzędziem, a użytkownicy chcą zdobywać więcej i więcej punktów, aby awansować na kolejne poziomy i zdobywać rangi, odznaki oraz inne symbole statusu.

Lokalni przewodnicy Google nie mogą oczywiście liczyć na zarobki. Nagrody również nie są gwarantowane, co wyraźnie podkreślone zostało na stronie internetowej programu. Co zatem prócz mechanizmu punktowego ma zachęcić do zostawiania opinii? To szansa uzyskania zaproszeń na specjalne wydarzenia oraz szybszego dostępu do testowanych dopiero funkcjonalności Google.

Czy da się wpłynąć na opinie lokalnych przewodników Google?

Lokalny przewodnik Google zostawiający dobrą opinię na temat firmy to marzenie każdego biznesu, który poznał już zalety pozycjonowania w Google Maps. Podobnie jak w przypadku standardowych komentarzy pozostawianych w Mapach przez klientów, i tutaj warto zadbać o sprawienie dobrego wrażenia. Z tą jednak różnicą, że lokalnych przewodników nie trzeba zachęcać do pozostawienia opinii. Przypomni im o tym nie prośba od sprzedawcy czy umiejscowiony w widocznym miejscu kod QR, lecz ich telefon na bazie historii lokalizacji.

Czy możemy zrobić coś, co wpłynie pozytywnie na pozostawione przez przewodników opinie? Oprócz zadbania o doskonałą jakość usług i produktów, powinieneś pomyśleć o:

  • Umieszczeniu w widocznym miejscu informacji o możliwościach, na temat których lokalni przewodnicy często odpytywani są przez Google. Należą do nich na przykład: przystosowanie do obsługi osób z niepełnosprawnościami, udogodnienia dla dzieci, opcje wegetariańskie czy wegańskie w przypadku restauracji.
  • Zadbaniu o elementy wystroju, które nie tylko przyciągają wzrok, ale także dobrze wypadają na zdjęciach i są łatwe do sfotografowania. Lokalni przewodnicy dostają za multimedia dodatkowe punkty, więc z pewnością to docenią.
  • Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba mająca taki status jest entuzjastką “lokalności” nie tylko w Google. Warto zadbać zatem również o elementy identyfikujące firmę z daną miejscowością, dzielnicą czy pobliskimi atrakcjami.

Kultywowanie dobrych praktyk local SEO może sprawić, że zadowoleni klienci sami zadbają o darmową reklamę biznesu w Google. Jeśli ich pozytywne opinie będą miały obok siebie etykietkę „lokalny przewodnik”, wartość tylko wzrośnie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona jpmmarketing.pl korzysta z plików Cookie (Ciasteczka). Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies.
Czytaj więcej