Google Miejsca

Jak zdobyć popularnośc na instagramie
Jak zdobyć popularność na Instagramie?
13 stycznia 2014
Zdjęcia firmowe Google
Zdjęcia firmowe Google, czyli przyjrzyjmy się temu z bliska cz. I
5 lutego 2014

Pierwsze kroki z Google Miejsca

 

Google Miejsca to świetna usługa dzięki której wyróżnisz się na tle konkurencji i co najważniejsze Twoja firma pojawi się w naturalnych wynikach wyszukiwania oraz Mapach Google. Większość klientów wybiera firmę z najbliższej okolicy. Nikt, mieszkając na Ursynowie nie szuka apteki, sklepu spożywczego, solarium czy przedszkola dla swoich dzieci na Żoliborzu. Nie jest to regułą. Natomiast brak informacji o Twojej firmie dla lokalnych odbiorców jest niemałą porażką strategii rozwoju firmy na lokalnym rynku, dlatego bardzo istotne jest to, aby Twoja firma pojawiała się w naturalnych wynikach wyszukiwania po frazach opisujących branżę w której prowadzisz usługi lub produkcję. Krok po kroku, przejdziemy cały etap uruchomienia wizytówki Google Miejsca dla Firm. Twoja firma widoczna z poziomu organicznych wyników wyszukiwania, będzie posiadała istotne z punktu widzenia klientów elementy kontaktowe, takie jak:

  • Nazwa firmy
  • Telefon kontaktowy
  • Dokładną lokalizację wraz z odnośnikiem na mapie
    (w górnym prawym rogu)
  • Link do strony Google + Lokalnie

Krok I – Rejestracja

Możesz to zrobić na dwa sposoby.

    1. Jeżeli jesteś nową firmą na rynku klikasz na ten link, akceptujesz warunki i rozpoczynasz  od wypełniania w pustych polach informacji o Twojej działalności .
    2. Jeżeli Twoja firma funkcjonuje już od dłuższego czasu na rynku i miałeś okazję rozmawiać z przemiłymi konsultantami odnośnie “wartościowych i korzystnych wpisów-wizytówek na portalach internetowych” proponuję, od razu otwórz wyszukiwarkę Google, przejdź do zakładki mapy i sprawdź – wpisując różne kombinacje nazwy Twojej firmy wraz z lokalizacją – czy czasem Google Maps nie “zassało” z jakiegoś portalu informacji na temat Twojej firmy. Dlaczego polecam Ci ten sposób? Ponieważ nie obowiązuje tu zasada im więcej wpisów na temat Twojej firmy, tym lepiej. Aby wizytówka zajęła wysokie pozycje niezbędne jest jedno zoptymalizowane konto. Jeżeli znajdziesz swoją firmę, kliknij na link “jesteś właścicielem firmy?”, zaloguj się poprzez swoje konto Google (np.poczta Gmail) i rozpocznij wypełnianie pustych pól, bądź edycję istniejących.

W obu przypadkach wypełnianie formularza rejestracyjnego wygląda tak samo. Na tym etapie ustal słowa kluczowe dla Twojej branży, zbadaj konkurencję w Twojej okolicy. Przygotuj opis firmy (200 znaków), zdjęcia (do 1MB i rozdzielczości do 1024 x 1024 pikseli), dane kontaktowe, godziny pracy, oferowane marki, itd.

Krok II – Weryfikacja

Kolejnym etapem jest weryfikacja Twojej firmy. Jeżeli pierwszy raz wypełniasz dane, Google musi potwierdzić, czy rzeczywiście pod daną lokalizacją jest dana firma, dlatego też w ciągu maksymalnie trzech tygodni otrzymasz pocztówkę z kodem pin, który należy wprowadzić w konto Twojej firmy. Jeżeli uaktualniasz dane po raz kolejny prawdopodobnie skorzystasz z alternatywnej metody weryfikacji telefonicznej lub sms. Weryfikacja firmy zagwarantuje Ci, że lokalizacja Twojej firny będzie potwierdzona.

Krok III – Jakość

Podczas tworzenia Twojego konta Google Miejsca dla Firm, chciałbym, abyś wziął poniższe wytyczne pod uwagę:

    1. W nazwie firmy użyj słowa kluczowego np. JPM Marketing. Agencja interaktywna, projektowanie stron www.
    2. Napisz godziny pracy. Użytkownik wyszukiwarki Google, szukając sklepu spożywczego czy kwiaciarni w okolicy, chciałby wiedzieć w jakich godzinach Twoja firma funkcjonuje.
    3. Kategorie. Nie wpisuj fraz, typu: Tani fryzjer Warszawa Wola. Użyj ogólnych kategorii opisujących Twoją branżę (podczas wpisywania pojawią się podpowiedzi).
    4. Przygotuj unikalny opis firmy.
    5. Pamiętaj, aby uzupełnić profil firmy w 100%

 

Istnieją subtelne, mylące różnice między usługą Google Miejsca dla Firm i Google+ Lokalnie. Google+ Lokalnie to strona, która jest głównie narzędziem social media. Miejsca Google dla Firm to przede wszystkim organiczne wyniki wyszukiwania połączone domyślnie z Mapami Google.

Google w ten sposób wprowadziło dwa podobne i zarówno mylące produkty, które mogą być zarządzane za pośrednictwem konta Google+. Co jest również dziwne: oba produkty pojawią się w ogólnych wynikach wyszukiwania Google. Zaryzykowałbym określeniem tego zjawiska wzorem:
Google Miejsca dla Firm + Firmowa strona Google+ = Google + Lokalnie.

3 Komentarze

  1. […] nie odnajdując, konsekwencji nie trzeba opisywać. Dlatego jeśli jeszcze nie posiadasz wizytówki Google Miejsca pierwsze co, to skieruj swoje kroki do poprzedniej notki. Wizytówkę Google Miejsca oprócz […]

  2. Radek pisze:

    Dobry artykuł, dzięki!

  3. Piotr pisze:

    Warto dodać, że weryfikacja witryny w “Moja firma” może mieć wpływ na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania – algorytm Pigeon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.