Google Miejsca Google Moja firma to świetna usługa dzięki której wyróżnisz się na tle konkurencji i co najważniejsze Twoja firma pojawi się w naturalnych wynikach wyszukiwania oraz Mapach Google. Większość klientów wybiera firmę z najbliższej okolicy.
Nikt, mieszkając na Ursynowie nie szuka apteki, sklepu spożywczego, solarium czy przedszkola dla swoich dzieci na Żoliborzu. Nie jest to regułą. Natomiast brak informacji o Twojej firmie dla lokalnych odbiorców jest niemałą porażką strategii rozwoju firmy na lokalnym rynku, dlatego bardzo istotne jest to, aby Twoja firma pojawiała się w naturalnych wynikach wyszukiwania po frazach opisujących branżę w której prowadzisz usługi lub produkcję.
Krok po kroku, przejdziemy cały etap uruchomienia wizytówki Google Miejsca dla Firm Google Moja Firma. Twoja firma widoczna z poziomu organicznych wyników wyszukiwania, będzie posiadała istotne z punktu widzenia klientów elementy kontaktowe, takie jak:
Możesz to zrobić na dwa sposoby.
W obu przypadkach wypełnianie formularza rejestracyjnego wygląda tak samo. Na tym etapie ustal słowa kluczowe dla Twojej branży, zbadaj konkurencję w Twojej okolicy. Przygotuj opis firmy (200 znaków), zdjęcia (do 1MB i rozdzielczości do 1024 x 1024 pikseli), dane kontaktowe, godziny pracy, oferowane marki, itd.
Kolejnym etapem jest weryfikacja Twojej firmy. Jeżeli pierwszy raz wypełniasz dane, Google musi potwierdzić, czy rzeczywiście pod daną lokalizacją jest dana firma, dlatego też w ciągu maksymalnie trzech tygodni otrzymasz pocztówkę z kodem pin, który należy wprowadzić w konto Twojej firmy. Jeżeli uaktualniasz dane po raz kolejny prawdopodobnie skorzystasz z alternatywnej metody weryfikacji telefonicznej lub sms. Weryfikacja firmy zagwarantuje Ci, że lokalizacja Twojej firny będzie potwierdzona.
Podczas tworzenia Twojego konta Google Miejsca dla Firm Google Moja Firma, chciałbym, abyś wziął poniższe wytyczne pod uwagę:
Istnieją subtelne, mylące różnice między usługą Google Miejsca dla Firm i Google+ Lokalnie. Google+ Lokalnie to strona, która jest głównie narzędziem social media. Miejsca Google dla Firm to przede wszystkim organiczne wyniki wyszukiwania połączone domyślnie z Mapami Google.
Google w ten sposób wprowadziło dwa podobne i zarówno mylące produkty, które mogą być zarządzane za pośrednictwem konta Google+. Co jest również dziwne: oba produkty pojawią się w ogólnych wynikach wyszukiwania Google. Zaryzykowałbym określeniem tego zjawiska wzorem:
Google Miejsca dla Firm + Firmowa strona Google+ = Google + Lokalnie.
3 Comments
Dobry artykuł, dzięki!
Warto dodać, że weryfikacja witryny w „Moja firma” może mieć wpływ na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania – algorytm Pigeon.