Po co Ci strona internetowa?

6 stycznia 2014

Jedną z najbardziej zaskakujących rzeczy jaką można zaobserwować wśród małych przedsiębiorstw jest to, jak wiele z nich nie posiada strony internetowej. Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach każdy dobrze wie, jak ważna jest strona dla wszystkich działalności gospodarczych.

Jednak nie wszyscy o tym wiedzą. Każdy przedsiębiorca który nie ma firmowej strony www niestety traci jeden z najpotężniejszych narzędzi marketingowych dla niego dostępnych.

Daj się znaleźć!

Głównym powodem dla którego posiadanie strony internetowej jest tak ważne jest to, jak łatwo ludzie mogą Cię znaleźć. W obecnych czasach większość ludzi najpierw zajrzy do internetu by uzyskać informacje o produktach i usługach przed tym, zanim podejmie decyzje o zakupie danego produktu.

Jeśli nie posiadasz strony www, właśnie przegapiłeś tych wszystkich potencjalnych kupców, którzy przemierzają internet w poszukiwaniu tego, czego potrzebują. Zauważ, że nawet jeśli klient nie kupi Twojego produktu, usługi online, nadal przeszukując internet trafi do Twojej strony internetowej, a to pozwoli mu dowiedzieć się więcej na temat tego, czym się zajmujesz.

Bądź wiarygodny

Strona www ma kluczowe znaczenie jeszcze z innego, istotnego powodu, ponieważ pomaga zbudować wiarygodność firmy. Większość ludzi zakłada, że posiadasz stronę internetową od momentu, w którym większość przedsiębiorców zakładała swoje strony, a przynajmniej zdecydowana większość dużych firm.

W rzeczywistości, jest jeszcze sporo małych biznesów, które nie mogą się tym pochwalić, i na tym niestety pozostają… Jeśli nie masz strony internetowej, dzięki której docierasz do ludzi, potencjalnych klientów, jesteś na dobrej drodze do tego, by sądzili oni, że jesteś tylko małym przedsiębiorcą, który nie traktuje swojego biznesu poważnie. A jeśli już „dorobisz” się takiej reputacji, uwierz, że bardzo ciężko będzie Ci póżniej to zmienić.

Może to banał, ale…

Strona nie tylko daje Ci wiarygodność, ale pomaga także stworzyć wrażenie, że Twoja firma jest większa i bardziej popularna niż jest w rzeczywistości. Jedną z ogromnych zalet internetu jest to, że prawdziwa wielkość firmy nie ma tak naprawdę znaczenia. W końcu nie ma żadnych przeciwskazań, by umieścić swoją witrynę w rankingu wyszukiwarki Google i znajdując się wśród często dużych, międzynarodowych konkurentów, uszczknąć trochę z ich ruchu i skierować go do siebie.

Widzimy więc, jak ważne jest posiadanie strony internetowej przez małych przedsiębiorców, i to nawet bardziej niż dla dużych, gdyż małe biznesy mogą wówczas wyrównać swoje szanse na rynku.

Strona www na miarę

Oczywiście jest jeszcze mnóstwo małych firm, które nie mają witryn internetowych, z różnych powodów, ale głównie sprowadza się to do jednego przekonania: strony www są drogie. Jest to zadziwiające, jak wiele małych firm, uważa, że strona będzie ich sporo kosztować.

W rzeczywistości strona internetowa jest inwestycją i może być stworzona za małe pieniądze, a jeśli Twój budżet jest wyjątkowo napięty, możesz ją dostać za naprawdę niewielkie pieniądze lub nawet na raty. Zwróć uwagę, że nie potrzebujesz gigantycznej strony z 10 tysiącami zakładek i podstron dla swojej działalności, tylko prostą, przejrzystą stronę, która mówi ludziom o Twojej firmie, produktach, usługach i to w zupełności wystarczy.

Jeśli jeszcze się nie przekonałeś co do zasadności posiadania własnego miejsca w sieci, oto garść innych powodów, która może sprawić, że jeszcze raz to rozważysz:

  • Strona www to znakomite miejsce do tworzenia wizerunku firmy oraz jej promocji, możesz dowolnie kształtować postrzeganie przez klientów Twoich produktów i usług, mając pełną kontrolę nad tym co jest eskponowane na Twojej stronie i pełną dowolność kreacji. Im strona jest ciekawsza i przede wszystkim aktywna, tym robi większe wrażenie na potencjalnych klientach, tym samym Twoja firma jest postrzegana pozytywniej.
  • Czy jest 3 nad ranem, czy 3 maja, internet nigdy nie jest zamknięty – co oznacza, że Twoja firma również działa przez cały czas, bez jakiegoś Twojego specjalnego wkładu. A jeśli masz sklep online, klienci będą mogli nabywać produkty kiedy będą chcieli bez konieczności podporządkowywania się do godzin otwarcia Twojej działalności
  • Jeśli masz firmę stacjonarną, posiadanie strony w internecie otworzy Ci drogę do nowych rynków poza Twoją okolicą, dając szansę ludziom poza Twoją lokalizacją szansę do odkrycia Twoich produktów i usług
  • Opinie dotyczące Twoich usług bądź produktów nie muszą być ograniczone do komentarzy pozostawianych gdzieś w sieci na które nie masz wpływu. Posiadając stronę internetową, możesz stworzyć dialog z klientem, tworząc formularze pomocy, zapytania, odpowiedzi na nie, dzięki temu dowiesz się, jakie są prawdziwe oczekiwania Twoich klientów.

1 Comment

  1. Carley pisze:

    It is not my first time to go to see this website, i am visiting
    this site dailly and obtain good facts from
    here daily.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona jpmmarketing.pl korzysta z plików Cookie (Ciasteczka). Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies.
Czytaj więcej