Najważniejsze podstrony – 8 propozycji na twoje WWW

30 kwietnia 2021

Podstrony, które MUSZĄ znaleźć się na twojej stronie internetowej, zależą oczywiście od jej przeznaczenia. Inaczej wyglądało będzie to w przypadku sklepów internetowych, inaczej wizytówek freelancerów, a jeszcze inne podstrony zawrą na swoim WWW większe firmy. Wymieniamy 8 najważniejszych i najpopularniejszych podstron, których zamieszczenie warto rozważyć.

W naszym artykule na temat podstron dowiesz się:

Strona główna to najistotniejsza podstrona

Dziś rzadko wpisuje się już adresy stron “z palca”, wklepując je na klawiaturze. Zazwyczaj trafiamy na określone podstrony lub wpisy z innych źródeł, takich jak portale social media czy wyszukiwarki internetowej. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal strona główna pozostaje naczelną wizytówką naszego WWW. Dlatego też dobrze, aby w sposób jasny i klarowny identyfikowała ona naszą stronę internetową, niezależnie od jej przeznaczenia.

Strona „O nas” pokaże twoim klientom ludzką twarz firmy

Zaraz obok strony głównej, podstrona „O nas” jest najczęstszym elementem stron internetowych, właściwie niezależnie od biznesu. Często łączona jest z kilkoma kolejnymi (takimi jak Kontakt, FAQ czy Realizacje), ale jej sens pozostaje ten sam. Za pomocą tej podstrony przedstawiamy się, pokazujemy członków zespołu i zdobywamy zaufanie klientów. Warto więc postarać się, aby faktycznie był to opis “nas”, a nie kolejnej takiej samej firmy z danej branży.

W zakładce Kontakt znajdują się wszystkie dane kontaktowe

Chociaż czasami bywa łączona z podstroną O nas lub przedstawieniem produktów czy usług, wiele firm preferuje oddzielną podstronę Kontakt. Umieszczane są na niej wszystkie dane, które mogą pomóc klientowi w „złapaniu” pracowników firmy. Formy bywają różne, od prostego formularza do zostawienia maila lub numeru telefonu, po opisy jak dotrzeć do siedziby stacjonarnej. Nie obejdzie się także bez linków do profili w social media, prezentowanych zazwyczaj w formie ikon. Treść tej podstrony oraz sposób jej wykonania zależy od biznesu, ale uniwersalna jest jedna rzecz. Klient po kliknięciu w Kontakt musi dostać jak najkrótszą drogę do nawiązania do z nami.

Swoje Usługi warto czasami opisać szczegółowo

Mimo iż podstawowa identyfikacja profilu działalności firmy powinna znajdować się już na stronie głównej, miejsce na szczegółowe opisy znajdzie się dopiero na dedykowanej podstronie. Możemy to zrobić w zakładce Usługi, którą należy projektować z myślą o pozyskaniu klienta. Użycie języka korzyści i pokazanie potencjalnym usługobiorcom, co da im skorzystanie z usług naszej firmy, to zawsze doskonały pomysł. Nierzadko taka podstrona ma w sobie wiele z landing page’a, przekonując do zostawienia leadu.

W sklepie internetowym prym wiodły będą oczywiście Produkty

Jeżeli poprzez stronę internetową nie oferujemy Usług, lecz nastawiamy się na sprzedaż rzeczy lub ich cyfrowych odpowiedników, osią naszej strony będą oczywiście Produkty. Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bowiem musimy trzymać się zasad lejków sprzedażowych. Jeśli produktów jest więcej, oprócz kart poszczególnych z nich potrzebne będą również podstrony kategorii. Dopracowanie ich znacząco wpływa na konwersję w e-commerce, zatem i ten element należy potraktować z odpowiednią pieczołowitością.

Realizacje, czyli odpowiednik produktów dla usługodawców

Osoby, które zakładają firmową stronę internetową z myślą o oferowaniu swoich usług, zazdroszczą niekiedy sklepom prostoty związanej ze sprzedażą produktów. Opisuje się je w końcu z myślą o podobnych parametrach, a kupujący widzi zdefiniowany towar. Jeśli boimy się, że nasze usługi mogą wydać się potencjalnym klientom zbyt mało namacalne, miejsce kategorii oraz kart produktów zająć powinna podstrona Realizacje. Dzięki niej pokażemy precyzyjnie, jakie przełożenie na rzeczywistość mają nasze umiejętności. Jeśli wykonaliśmy świetną robotę i równie dobrze ją opisaliśmy, kolejni klienci widzieli będą konkretny nawet tam, gdzie trudno je oddać słowami.

Rozwiązanie potencjalnych problemów zawrzemy na podstronie FAQ

Ze względu na niechęć do anglojęzycznych wtrętów, wielu internetowych przedsiębiorców nie chce umieszczać na swoim WWW podstrony FAQ. Jej zalety są tymczasem nie do przecenienia. Na czym polega? Odpowiadamy na niej na najczęściej zadawane pytania, czyli angielskie Frequently Asked Questions. Wskazanie potencjalnych problemów oraz ich rozwiązań nie tylko ułatwia współpracę, ale buduje także zaufanie. To zaś jest w biznesie nie do przecenienia.

Niezwykle cenną podstroną może być też Blog

Chociaż Blog w epoce influencerów kojarzy się dziś z czymś nieco archaicznym, dla firm czy sklepów internetowych wciąż jest niezwykle istotnym narzędziem marketingowym. Dokładne opisywanie dobrych praktyk z naszej branży, przedstawianie klientom dopracowanych procesów naszej firmy, dobrze opisane case studies współprac z konkretnymi klientami z branży… Pomysłów na content marketing przedstawiany z pomocą wpisów blogowych może być mnóstwo, a dobrze zaplanowane treści dodatkowo poprawiają pozycjonowanie sklepu internetowego czy firmowej wizytówki.

Wyżej wymienione podstrony są już zaimplementowane i w pełni dopracowane, ale zastanawiamy się nad kolejnymi pomysłami? W zależności od biznesu oraz wymagań prawnych warto zastanowić się ponadto nad następującymi:

  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Kariera
  • Dla mediów
  • CSR
  • Darmowe materiały
  • Opinie klientów

Zobacz nasze realizacje lub skorzystaj z bezpłatnej wyceny!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona jpmmarketing.pl korzysta z plików Cookie (Ciasteczka). Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies.
Czytaj więcej