Strona internetowa wizytówka — reprezentacja twojej firmy w sieci

1 grudnia 2022

Obecność twojego biznesu online nie musi oznaczać tworzenia olbrzymiej witryny internetowej. Popularną opcją jest strona internetowa wizytówka. To świetna inwestycja nawet przy niewielkich nakładach. Jak i gdzie zamówić wizytówkę firmy w formie www? Ile może to kosztować?

Co to jest strona internetowa wizytówka?

Strona internetowa wizytówka to strona internetowa, która służy jako platforma do promowania firmy lub osoby prywatnej. Nie zawiera zazwyczaj dużo treści i koncentruje się na przekazaniu podstawowych informacji na temat firmy. Należą do nich:

  • nazwa,
  • adres,
  • numer telefonu,
  • e-mail,
  • opis usług,
  • linki do mediów społecznościowych,
  • logo i inne grafiki.

Wizytówki są często wykorzystywane przez przedsiębiorców do promocji swoich usług online. Istnieje kilka powodów, dla których warto posiadać stronę www tego typu nawet w sytuacji, gdy nie ma na niej ruchu i nie pełni funkcji sprzedażowej.

Czemu warto posiadać stronę wizytówkę?

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na lekceważenie posiadania własnej strony. Uznają, że nie ma sensu przeznaczać środków na jej stworzenie, skoro nie przynosi bezpośrednich zysków. Wystarczają im profile w mediach społecznościowych oraz obecność w Google Maps.

Podstawową zaletą posiadania własnej witryny jest stuprocentowa kontrola nad jej stanem. Tylko my decydujemy, co się na niej znajduje. Nie grozi nam losowy ban w mediach społecznościowych czy brak widoczności w Google Maps spowodowany błędem algorytmu lub nieuczciwymi działaniami konkurencji. Co więcej, stronę internetową można w przyszłości dowolnie modyfikować oraz rozbudowywać o nowe funkcje. Na obcych platformach musimy zdać się na możliwości oferowane przez ograniczony system.

Klient odwiedzający stronę internetową wizytówkę nie widzi też konkurencji. Tymczasem w mediach społecznościowych czy Mapach Google łatwo stracić jego zainteresowanie, gdy spojrzy na atrakcyjną reklamę rynkowego rywala czy zwróci uwagę na usługodawcę lub sklep bliżej swojej lokalizacji.

Kolejną istotną kwestią jest posiadanie domeny. Nawet jeżeli w danym momencie nie wykorzystujemy jej pełnego potencjału, jest to inwestycja na przyszłość. Według analizy firmy Escrow.com średni zwrot z lokowania kapitału w adresach internetowych był w latach 2002-2018 wyższy niż w przypadku inwestycji w nieruchomości, akcje giełdowe czy obligacje. Oczywiście trudno spodziewać się sprzedaży domeny z nazwą własnej firmy za grube pieniądze, jednak do prostej strony wizytówki można pozyskiwać linki. To zaowocuje lepszą pozycją wyjściową w oczach algorytmów Google, kiedy zdecydujemy się na jej poszerzenie o content SEO.

Jak zaprojektować lub zamówić profesjonalną stronę firmową?

Droga do stworzenia strony internetowej typu wizytówka zależy od potrzeb i budżetu twojej firmy. Mając minimalną wiedzę z zakresu obsługi komputera skorzystać można z jednego z dziesiątek kreatorów no code. To narzędzia pozwalające stworzyć prostą i estetyczną stronę internetową bez znajomości HTML, CSS i innych języków kodowania.

Jeżeli chcesz mieć bardziej profesjonalną wizytówkę, możesz skorzystać z usług projektanta stron internetowych. Jako że zakodowanie prostej witryny nie jest wielkim wyzwaniem, początkujący freelancerzy oferować mogą zrobienie tego za półdarmo, chcąc zdobyć doświadczenie i zbudować portfolio.

Posiadając odpowiedni budżet, znacznie lepiej zwrócić się z tym jednak do agencji interaktywnej. Doświadczeni specjaliści od marketingu zwracają uwagę na szczegóły takie jak UX, szybkość ładowania, dostosowanie meta tagów, implementację danych strukturalnych schema czy poprawność kodowania. Już na samym starcie warto postawić na optymalną stronę, aby nie trzeba było budować jej od początku.

Czy wizytówka internetowa w formie strony powinna mieć CMS?

Decydując się na założenie strony internetowej dla swojego biznesu, należy zwrócić uwagę na to, czy łatwo będzie dokonywać na niej zmian w obrębie treści. Najlepiej, aby drobne korekty takie jak zmiana adresu nie wymagały opłacania specjalisty. Dlatego istotny jest dobór systemu CMS.

CMS, czyli Content Management System, to oprogramowanie umożliwiające łatwe i szybkie dokonywanie zmian w treści strony internetowej. Z jego pomocą można dodać lub usunąć teksty, obrazy oraz inne elementy bez konieczności ingerencji w kodzie.

Do najpopularniejszych CMS należą WordPress, Drupal i Joomla. Są to systemy open source, czyli darmowe. Szacuje się, że z WP korzysta nawet 60% stron www na świecie.

Ile kosztuje stworzenie prostej strony internetowej wizytówki? Cennik

W przypadku samodzielnego wykonania całego zadania, koszty ograniczą się do opłacenia domeny oraz hostingu. Najtańsze roczne abonamenty za utrzymanie własnego adresu www kształtują się w okolicach 100-200 zł, z czego przez pierwsze dwanaście miesięcy płacimy często ułamek tej kwoty. Cena przestrzeni hostingowej zależy od parametrów technicznych. Jeżeli nie zależy nam na obsługiwaniu dużego ruchu, roczne wydatki w tej kwestii obniżą się do zaledwie kilkudziesięciu złotych.

Co z usługami freelancerów? Tutaj wiele zależy od doświadczenia webdesignera oraz jego dbałości o szczegóły techniczne. Ostateczna kwota może wynieść równie dobrze kilkaset złotych, jak i kilka tysięcy. Przed skorzystaniem z usług warto poprosić kogoś znającego się na rzeczy o weryfikację portfolio freelancera i ocenę, czy żądana kwota odzwierciedla potencjalną jakość.

W przypadku strony wizytówki tworzonej przez agencję interaktywną cena zależała będzie od zakresu usług, jaki zdecydujemy się powierzyć firmie. Oprócz samego postawienia witryny możemy liczyć na profesjonalny copywriting, przygotowanie grafik czy też pozycjonowanie.

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Wyceń swój projekt!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

gdpr-image
Strona jpmmarketing.pl korzysta z plików Cookie (Ciasteczka). Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Polityka Cookies.
Czytaj więcej