RLSA – prosty i skuteczny remarketing w wyszukiwarce Google

29 marca 2022

Po odwiedzeniu strony usługodawcy lub sklepu, który stawia na remarketing, jego reklamy mogą nas potem prześladować. Odpowiedzią na ten problem są RLSA, czyli „listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce”. Zadaniem tego narzędzia również jest przypominanie użytkownikowi o naszych usługach lub produktach. Z tą jednak różnicą, że tylko wtedy, kiedy będzie tego chciał.

Co to jest RLSA, czyli Remarketing List for Search Ads?

RLSA to skrót od angielskiego terminu Remarketing List for Search Ads. Google tłumaczy to po polsku jako Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce. Co ukrywa się pod tym specjalistycznie brzmiącym terminem? RLSA to usługa remarketingowa, w ramach której Google wyświetla danemu użytkownikowi reklamę w sytuacji, gdy ten wpisuje w Google frazę związaną z określonym przez nas tematem. Dzięki temu kampanie SEM są znacznie skuteczniejsze niż tradycyjny marketing, kierowany do odbiorcy określonego znacznie mniej ściśle.

Jak listy remarketingowe działają od strony technicznej? Opierają się na plikach cookie związanych z przeglądarką użytkownika. Dzięki ich zebraniu Google wie, że osoba wpisująca daną frazę odwiedziła już naszą stronę internetową. Dotyczyć może to nie tylko całości strony, ale również precyzyjnie określonych podstron. Wszystko to dzieje się za sprawą tagów remarketingowych.

Tag remarketingowy do RLSA

Tag remarketingowy używany przy RLSA to fragment kodu, który generuje się w przypadku korzystania z Google Ads. Należy umieścić go w kodzie witryny. Dzięki niemu Google może automatycznie dodawać użytkowników do list remarketingowych na zasadach, które ustaliliśmy. Ważne jest jednak, aby poinformować użytkownika o zakresie gromadzonych informacji i uzyskać jego zgodę na cookies zgodnie z ustawą o prawie telekomunikacyjnym oraz dyrektywą Unii Europejskiej regulującą zasady e-privacy.

Jakie są przewagi remarketingu w samej wyszukiwarce?

Skorzystanie z RLSA sprawia, że reklama trafia do użytkownika w momencie, gdy aktywnie poszukuje rozwiązania konkretnego problemu. Nie wyświetla mu się podczas gorączkowego szukania wyników meczów, sprawdzania sposobów na usunięcie trądziku czy przeglądania podnoszących ciśnienie newsów o polityce. Trafi na link do promowanej podstrony czy strony głównej wyłącznie wtedy, gdy zna już reklamodawcę i potrzebuje określonej rzeczy lub usługi.

Korzystanie z list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce sprawia, że nie przepalamy budżetu na trafianie do osób, które nie są potencjalnie zainteresowane ani samym tematem, ani naszymi usługami czy produktami. Pokazywaliśmy już, że dobry marketing oparty na Google nie musi być drogi. Wystarczy tylko rozłożyć cały proces w czasie i skorzystać z zaawansowanych narzędzi, w które Google Ads wyposaża specjalistów SEM. W ten sposób można pozyskiwać klientów skuteczniej niż konkurencja, która ma znacznie większy budżet reklamowy, ale nie używa go z głową.

Jak skutecznie odpalić listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce?

Podobnie jak inne narzędzia marketingowe oferowane przez Google, również RLSA wymaga od reklamodawcy sprytu, znajomości swojego produktu i potrzeb użytkownika. Jak sprawić, aby listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce przyniosły korzyść w postaci konwersji? Skuteczność RLSA zapewni:

  1. Wykorzystywanie takich list do promowania produktów i usług, których nie kupuje się szybko i na bazie emocji.
  2. Zmiana proporcji budżetu reklamowego na rzecz większej inwestycji w RLSA niż inne formy reklamy w Google Ads.
  3. Kierowanie remarketingu do starych klientów w przypadku wprowadzania produktów nowych lub wykluczanie ich z grona odbiorców w sytuacji, gdy nasza oferta spełnia ich potrzeby za pierwszym razem.
  4. Różnicowanie list remarketingowych pod względem etapu lejka sprzedażowego, na którym klient zszedł ze ścieżki prowadzącej do zakupu. To klasyczny sposób na poprawę konwersji w e-commerce.
  5. Zapewnianie unikatowego tekstu reklamom trafiającym do osób zaznajomionych z marką oraz możliwościami przez nią oferowanymi.
  6. Mądre łączenie RLSA z DSA, czyli dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce (Dynamic Search Ads), co pomoże też w wyszukaniu nowych słów kluczowych przyciągających ruch z Google.
  7. Nastawienie na budowę zaufania i długofalowe relacje z klientem, który będzie zadowolony po pierwszym kontakcie z marką.

Kampanie reklamowe Google Ads

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

gdpr-image
Strona jpmmarketing.pl korzysta z plików Cookie (Ciasteczka). Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Polityka Cookies.
Czytaj więcej