Aby zadbać o dobrą pozycję naszej firmy w Google Maps pod frazy związane z branżą, powinniśmy:
Jak dokładnie działa pozycjonowanie w Google Maps?
Podstawą dostania się do czołówki wyników w Google Maps jest utworzenie profilu w Google Moja Firma. Aby go stworzyć, potrzebne jest też standardowe konto Google, z którego korzystamy chociażby przy usługach takich jak Analytics czy Search Console. Po przejściu szybkiej procedury dostajemy dostęp do panelu, z którego przejść można do kreatora pierwszej wizytówki. W celu jej utworzenia klikamy opcję „Dodaj jedną lokalizację”.
Aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania potencjalnych klientów, powinniśmy uzupełnić wizytówkę o jak najdokładniejsze dane. Wyszukiwarka wybiera dla poszczególnych klientów podpowiedzi na bazie udostępnionych przez właściciela informacji.
W tym miejscu warto przypomnieć, że wizytówka przeznaczona jest dla firm mających fizyczne siedziby i prowadzących z nich działalność. Przed weryfikacją za pomocą kodu PIN przesyłanego listem na podany adres można uzupełnić:
Po weryfikacji dostajemy możliwość dodawania do wizytówki dokładnych godzin pracy, odpowiadania na komentarze czy uzupełniania wpisów i zdjęć, co także wpływa pozytywnie na pozycjonowanie w Google Maps. Skorzystać warto zwłaszcza z tej ostatniej opcji.
O tym, że zdjęcia są jednym z czynników rankingowych w Google Maps, przeczytać możemy w wytycznych wyszukiwarki. Dlatego warto wiedzieć jak dokładnie działają zdjęcia firmowe Google. Nawet przy pomocy zwykłego smartfona możemy sprawić, aby firma lokalna była na nich widoczna i z zewnątrz, i od wewnątrz.
Na pozycjonowanie wpływa jednak nie tylko obecność fotografii, ale również częstotliwość uzupełniania wizytówki o kolejne. Warto więc od czasu do czasu dokonać aktualizacji, najlepiej wykonanej przy pomocą urządzenia mobilnego z włączonym GPS. Pokaże to wyszukiwarce nasze przywiązanie do danego miejsca.
Olbrzymie znaczenie dla pozycji wizytówki w Google Maps mają opinie klientów. Z tego powodu aktywnie powinniśmy zachęcać zadowolonych odbiorców naszych produktów czy usług. Możemy to zrobić poprzez przesłanie adresu URL wizytówki z końcówką „/review”, wygenerowanie kodu QR do łatwego zeskanowania telefonem czy przy pomocy zwyczajnej prośby. Techniki wzmacniające User Generated Content mogą być przydatne i tutaj!
Nie zaszkodzi, jeżeli w zachęcie kryła się będzie delikatna sugestia co do słów kluczowych. Sformułowania używane przez klientów mają znaczenie dla pozycjonowania! Próbując wybić się na frazach związanych z konkretnymi typami produktów, możemy subtelnie zwrócić na nie uwagę. Nawet proste zachęty rozpoczynające się od „Jeśli smakowały ci dania przywodzące na myśl słoneczną Hiszpanię…” skutecznie naprowadzą przynajmniej część opiniodawców na zwroty związane z „kuchnią hiszpańską”!
Nawet jeśli okoliczna konkurencja wyprzedziła nas w działaniach związanych z pozycjonowaniem w Google Maps, straty jak najbardziej da się odrobić. Regularne działania związane ze zdjęciami oraz zbieranie pozytywnych opinii uzupełnić należy jeszcze dbaniem o wzmianki na temat naszej firmy. Dane teleadresowe umieścić należy w katalogach i dbać o to, aby były aktualne. Niezłym pomysłem jest również przejrzenie dzielnicowych, miejskich lub gminnych biuletynów, czy nie pozwalają na tego typu wrzutki.
Istotna jest również optymalizacja SEO strony firmowej. Jeżeli na konkretną frazę pozycjonuje się WWW, link do niej pojawić może się w wynikach wyszukiwania w miejscu, gdzie zwyczajowo trafiają opinie. Umieszczając adres na własnej stronie nie należy zapominać o mikrodanych Schema, które zwrócą wyszukiwarce uwagę na ten aspekt.
1 Comment
[…] Google Maps jest lub może stać się dla twojego biznesu istotnym źródłem nowych klientów, zadbaj o […]