Z naszego artykułu na temat pozycjonowania sklepu internetowego dowiesz się:
Dobra optymalizacja strony wpływa na pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarkach. Roboty Google chętniej podsuną użytkownikowi treść, do której ten będzie miał szybki dostęp. Od lat mowa jest o tym w oficjalnych wytycznych, ale pokazuje to także praktyka. Internauci nie lubią czekać, mają do dyspozycji dziesiątki innych źródeł, a dodatkowo rozpraszani są przez media społecznościowe. Wolne działanie strony przekłada się na mniejsze zaangażowanie i szybkie kończenie wizyt na stronie, a na to również zwraca uwagę algorytm.
Czas ładowania strony podejrzymy chociażby w Google Analytics. Bez problemu znajdziemy w sieci także inne darmowe speed testy. Podstawowe problemy z optymalizacją sklepu internetowego są w stanie wskazać nawet proste narzędzia analityczne, chociażby PageSpeed Insights proponowany przez Google Developers. Podpowiedzą również rozwiązanie poszczególnych mechanicznych usterek, z którymi borykają się liczne strony.
Do najczęstszych problemów, które mają wpływ na wolniejsze działanie strony, należą:
Kwestie techniczne związane z SEO warto zostawić specjaliście, jednak nawet najlepszy programista może nie zauważyć podstawowego błędu wielu sklepów internetowych. Jest nim brak unikatowych opisów produktowych. To element, na którym zdarza się właścicielom biznesu online przyoszczędzić. Skoro producent danego przedmiotu dostarcza kompleksową i nierzadko porywającą charakterystykę swojego towaru, to po co kombinować z własnym tekstem?
Powód jest jeden: Google lubi unikatowe treści. Solidne opisy produktów wpłynąć mogą nie tylko na skuteczniejszą konwersję w lejku sprzedażowym, ale również na pozycjonowanie sklepu internetowego. Co jeśli nie jesteśmy w stanie pozwolić sobie w danej chwili na sprzedażowy opis przy użyciu języka korzyści? Nawet średnia, ale jedyna w internecie treść będzie lepsza niż charakterystyka ze strony producenta, umieszczona także w kilku innych sklepach.
W środowiskach skupionych na social mediach można usłyszeć, że blogi internetowe są przeżytkiem. Do pewnego stopnia można się z tym zgodzić, jeżeli chodzi o treści lifestyle’owe czy związane z marką osobistą. W sklepach internetowych genialnie działają jednak stare dobre blogi. Przynajmniej tak długo, jak skupione są na content marketingu i potrafią przyciągnąć użytkowników szukających rozwiązania konkretnych problemów w wyszukiwarce.
Blog pomagający w pozycjonowaniu sklepu internetowego powinien opisywać tematy związane z branżą, w której działamy. Zdecydowanie nie sprawdzi się tu proste opisywanie produktów. Musimy zastanowić się, jakie pytania mogą sobie zadawać potencjalni klienci. Jeśli sprzedajemy obroże dla psów, warto odpowiadać na pytania związane z dbaniem o akcesoria czy wyprowadzaniem psich przyjaciół na spacer. Na miejscu będą zdecydowanie opisy ras, chorób dotykających te zwierzęta czy pomysły na zabawy na świeżym powietrzu.
Dopiero współpraca ze specjalistą SEO pozwoli na zidentyfikowanie istotnych fraz oraz słów kluczowych, ale już sam naturalny content pokaże algorytmom, że idziemy w dobrą stronę. Jeśli połączymy to z nieco bardziej zaawansowanymi praktykami pozycjonerskimi, z link buildingiem na czele, nasz sklep szybko zacznie zdobywać pozycje w TOP 10 Google. A stamtąd już niedaleko do wielkiego sukcesu. Potrzebne będzie tylko…
Jednym z ważniejszych kryteriów, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarkach, jest siła i profil prowadzących do niej linków. Oczywiście nie chodzi tu o spamowanie for internetowych oraz sekcji komentarzy na portalach odnośnikami do strony głównej. Jak zdobyć mocne linki, które wpłyną na pozycjonowanie sklepu internetowego?
Zanim dojdziemy do etapu zamieszczania materiałów sponsorowanych u wydawców o mocnych zasięgach lokalnych, a może nawet i krajowych, warto wypróbować kilka podstawowych technik. Sklepy internetowe mogą:
To kilka podstawowych technik, które właściciel sklepu internetowego może zacząć implementować na własną rękę w celu poprawy pozycjonowania strony.