Kampanie SEM. Jak połączenie PPC w Google i działań SEO wpłynie na twój biznes?

11 marca 2021

Kampanie SEM to niedrogi sposób na przyciągnięcie klientów, szczególnie jeśli porównamy je z nakładami na reklamę tradycyjną. Zadziałają jednak tylko wówczas, kiedy będziemy wiedzieli jak dobrze nimi zarządzać. W dzisiejszym wpisie pokazujemy, jakie czynniki warto brać pod uwagę w przypadku kampanii SEM.

Z naszego artykułu na temat kampanii SEM dowiesz się:

  1. Co to jest kampania SEM? Czemu warto wesprzeć nią SEO?
  2. Jak działają kampanie PPC w Google?
  3. Jakie działania są jeszcze istotne w reklamie SEM?

Najpierw warto dowiedzieć się co to jest kampania SEM i czym różni się od działań SEO

SEM, podobnie jak bardzo bliski mu termin SEO, to dwa skrótowce związane z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Stąd pierwsze dwie literki, bowiem SE oznacza właśnie Search Engine – wyszukiwarkę internetową. Jest nią zazwyczaj Google. W 2016 roku korzystało z niej 96% polskich internautów i nic nie wskazuje na to, aby pozycja amerykańskiej wyszukiwarce miała przez kilka lat osłabnąć.

Cały termin SEM oznacza “search engine marketing”, czyli działania marketingowe prowadzone w wyszukiwarce. W przypadku Google składają się na nie płatne reklamy w systemie Google Ads oraz wszelkie aktywności związane z SEO. Rozwinięciem tego skrótu jest z kolei “search engine optimization”, czyli optymalizacja w wyszukiwarkach. Jej celem jest spowodowanie, aby strona internetowa danej firmy oraz wszelkie generowane przez nią treści wyświetlały się użytkownikom Google po wpisaniu przez nich haseł związanych z usługami przedsiębiorstwa.

Zatem co to jest kampania SEM? To odpowiednik tradycyjnej kampanii marketingowej, tyle że nastawiony wyłącznie na zainteresowanie klientów korzystających z wyszukiwarki internetowej. W przeciwieństwie do samych działań SEO czy analogicznych starań w social media, pozwala uzyskać efekty znacznie szybciej. Dobrze przeprowadzona kampania SEM daje wymierne rezultaty już po kilku dniach, ale wymaga też inwestycji.

Wciąż pokutuje przekonanie, że reklama w internecie różni się od tradycyjnej głównie tym, że jest darmowa. Założenie to przyświeca wielu firmom, które poświęcają mnóstwo czasu, aby pokazać się internautom. Ich wielomiesięczne starania da się przebić w kilkanaście godzin. Szczególnie jeśli konkurencja przysypia i pozostawia nam w obszarze SEM pełne pole do popisu. Wciąż powszechna ignorancja w zakresie płatnych reklam w Google może być dla naszego biznesu błogosławieństwem.

PPC w Google lepiej zostawić specjalistom. Czym zajmują się w kampaniach SEM?

Pierwszą rzeczą, o jakiej powinniśmy pomyśleć w kontekście kampanii SEM, jest dobra alokacja pieniędzy wydawanych na reklamę w Google Ads. Praca specjalisty SEM nie ogranicza się do wybrania promowanej strony i przeznaczenia określonej sumy na reklamę. Wszystko rozpoczyna się od kompleksowego researchu, aby ustalić, jakie zapytania mogą wpisywać w Google nasi potencjalni klienci. Po ustaleniu fraz kluczowych należy umiejętnie dobrać grupę docelową reklamy, przeanalizować działania ewentualnej konkurencji i wybrać model opłat. W tym obszarze dominują kampanie PPC, czyli “pay per click”, gdzie płacimy za każde kliknięcie w reklamę, a zatem skuteczne przyciągnięcie klienta.

Chociaż wiele osób utożsamia kampanie SEM z reklamami w Google Ads, koniecznie muszą być one wsparte działaniami związanymi z optymalizacją SEO oraz marketingiem internetowym. Szczególnie istotne jest takie ukierunkowanie opłaconego ruchu, aby kliknięcia przyniosły efekt w postaci pozyskania klienta, a nie wyłącznie zaciekawienia odbiorców. W tym celu specjaliści SEM muszą doradzić chociażby jak stworzyć dobry landing page. Praca nad strukturą strony internetowej firmy oraz treści pisanych z myślą o użytkownikach wyszukiwarek to także ważny element kampanii!

Kampanie SEM to także działanie długofalowe

Mimo iż to SEO jest częścią składową SEM kojarzoną z działaniami długofalowymi, także same reklamy nie są kwestią jednorazową. Wszystko dzięki szeregowi możliwości, jakie wraz z całym systemem Google Ads daje nam amerykańska wyszukiwarka. Istotnym elementem kampanii SEM są raporty z działań, które pozwalają dostosować kolejne kroki do rzeczywistego zainteresowania, a nie wyobrażeń marketingowca.

Dokładna analiza daje pojęcie, które działania przynoszą skutek, a gdzie pieniądze są “przepalane”. Dzięki temu specjaliści są w stanie stwierdzić, jakie obszary reklamy należy poprawić i gdzie jest szansa na pozyskanie większej liczby klientów za znacznie mniejszą kwotę. Remarketing, uderzanie do klientów lokalnych, ograniczanie się do promowania w źródłach kończących się lepszą konwersją, stawianie na reklamę konkretnych produktów w przypadku sklepów internetowych… Sposobów na stałe ulepszanie kampanii SEM jest mnóstwo.

Chcesz stworzyć doskonałą kampanię SEM?

UZYSKAJ BEZPŁATNĄ WYCENĘ

1 Comment

  1. […] wiele zależy od konkretnego przypadku. Do czego potrzebny jest doświadczony specjalista od kampanii SEM, jeśli automatyczna promocja ma zadziałać? Do jego zadań […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona jpmmarketing.pl korzysta z plików Cookie (Ciasteczka). Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies.
Czytaj więcej