1. Promując sklep internetowy na Facebooku, nie bój się zimnego ruchu
Większość sposobów na promowanie sklepu internetowego na Facebooku opiera się na założeniu, że każda firma dąży do zbudowania grupy zaangażowanych odbiorców. Tymczasem reklama w mediach społecznościowych jak najbardziej opierać może się na tak zwanym „zimnym ruchu”. Pod terminem tym rozumiemy odbiorców, którzy przed ujrzeniem reklamy na FB nie mieli okazji zapoznać się z marką i widzą wyłącznie produkt lub usługę. Kiepska grupa docelowa? Nic bardziej mylnego, ponieważ dzięki remarketingowi pierwszy kontakt szybko zmieni się w drugi, trzeci i kolejne. W ten sposób łatwo zdobędziesz świeżych klientów, gdyż precyzyjne targetowanie reklamy na Facebooku sprawi, że nie będą oni pierwszymi lepszymi klientami. Podobnie jak w przypadku kampanii SEM, i tutaj z łatwością wypromować możemy konkretny produkt odpowiadający na konkretne zapotrzebowanie, a nie całą markę.
2. Korzystaj ze sprzedażowych chatbotów FB
Mimo iż większość dużych marek z powodzeniem korzysta już z chatbotów również pod kątem sprzedażowym, wiele sklepów internetowych boi się zaimplementować rozwiązania związane z automatyzacją. Źródło obaw jest oczywiste: klienci spodziewają się po mniejszych podmiotach zdecydowanie więcej niż po olbrzymich korporacjach. Tym drugim są też w stanie znacznie więcej wybaczyć. Nie należy jednak zapominać, że chatbot w większości sytuacji będzie dla użytkownika po prostu wygodny. Pozwala mu na uzyskanie informacji bez przeszukiwania podstron czy własnoręcznego klikania, co bywa szczególnie uciążliwe na telefonach komórkowych.
3. Załóż tematyczną stronę lub grupę, aby wykorzystać społecznościowy potencjał Facebooka
Standardowe działania związane z promocją sklepu internetowego na Facebooku wiążą się z zakładaniem mu fanpage’a i budowaniem rozpoznawalności samej marki. Alternatywną metodą jest tworzenie społeczności nie wokół sklepu, lecz konkretnej branży lub nawet zagadnienia. Dla przykładu, sprzedawca akcesoriów do czesania psów zamiast poświęcać energię na promowanie fanpage’a sklepu, może założyć stronę ze zdjęciami najbardziej wyczesanych psów lub grupę dla osób, które poszukują porad związanych z dbaniem o swojego pupila. Brak wyrazistej marki będzie wabikiem, a czas na sprzedaż przyjdzie później, gdy grupa odbiorców do tego dojrzeje.
4. Mając żyłkę sprzedażowca, koniecznie spróbuj relacji na żywo
Przeglądając Facebooka, niejednokrotnie w dość losowy sposób natrafiamy na transmisje na żywo. Rzadko są to profesjonalne nagrania, w których w zależności od potrzeb zmienia się kąt ujęcia kamery, a na ekran wjeżdżają profesjonalne infografiki. Znacznie częściej mamy do czynienia z relacjami spontanicznymi lub sprawiającymi takie wrażenie. W dużej mierze dotyczy to również treści o charakterze sprzedażowym. W sytuacji, gdy nie mamy konkretnej potrzeby zakupowej, faktycznie relacja na żywo nie przyciągnie naszej uwagi. Jej grupą docelową są jednak osoby już zainteresowane określonymi produktami lub usługami. Sama obecność zaangażowanego i realnego nadawcy komunikatu są na tyle silnymi czynnikami, że skłonienie do dokonania decyzji zakupowej jest w takiej sytuacji znacznie prostsze!
5. Chcesz promować sklep internetowy na FB? Nie patrz na polubienia, lecz wyniki
Istotnym elementem promocji sklepu internetowego na Facebooku jest mierzenie wyników. Przed ruszeniem z kampanią należy odpowiedzieć sobie jednak uczciwie na pytanie, czego naprawdę oczekuje się po działaniach marketingowych. Jeżeli mają to być szybkie przychody, korzystanie z taktyk obliczonych na długofalową budowę rozpoznawalności spowoduje frustrację i przepalenie budżetu. W przypadku reklamowania sklepu internetowego w modelu dropshipping, który stać ma się maszynką do robienia pieniędzy, znacznie lepiej postawić na uczciwe prezentowanie produktów niż próby kreowania fałszywego wizerunku. Kiedy jednak ecommerce oparty jest na pasji oraz wieloletnim doświadczeniu, wówczas szkoda byłoby nie skorzystać z tego, wybierając szybki zysk. Strategię działań promocyjnych na FB trzeba wybierać na bazie rzeczywistych oczekiwań wobec jej efektów.