Direct Answer – jak dostać się na pozycję 0 w 2022 roku?

14 lutego 2022

Dla osoby zajmującej się content marketingiem jedną z najciekawszych funkcji Google stanowi Direct Answer. Jak dostać się na pozycję 0, aby klient zadający wyszukiwarce konkretne pytanie otrzymał fragment z odpowiedzią z naszej strony? Featured snippet nie jest wcale tak trudny do podbicia!

Co to jest direct answer?

Direct Answer, nazywany również pozycją zerową, określany jest przez Google jako „fragment z odpowiedzią”, a w terminologii oryginalnej – featured snippet. Wszystkie te terminy odnoszą się do ramki z wyimkiem artykułu, którego treść dokładnie odpowiada na pytanie zadane przez użytkownika. Nie musi rozpoczynać się ono od partykuły pytajnej „jak”, „czy”, „kiedy” i tak dalej. W zależności od wyboru algorytmu, w polu z bezpośrednią odpowiedzią oprócz tytułu tekstu i linku do niego pojawia się tekst, data, podpunkty z listy, tabela czy grafika.

Pewne kontrowersje związane z featured snippets wiążą się z faktem, że po uzyskaniu wystarczającej odpowiedzi na konkretne pytanie część użytkowników może nie chcieć odwiedzić naszej strony. Pozytywów płynących z trafienia na pozycję zerową jest jednak znacznie więcej. To nie tylko wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu ze strony osób chcących dowiedzieć się jeszcze więcej. Nawet jeśli klient nie przejdzie na stronę, zobaczy jej nazwę oraz adres, a także doceni firmę za natychmiastowe udzielenie odpowiedzi.

Jak dostać się na pozycję 0 w Google?

Aby trafić do featured snippet w Google, powinniśmy:

  1. Trafić do top 10 wyników wyszukiwania na daną frazę.
  2. Optymalizować treść pod kątem pytań zadawanych przez użytkowników.
  3. Odpowiadać na pytania konkretnie i bez lania wody.
  4. Zadbać o atrakcyjny sposób podania treści (lista, tabela).
  5. Wesprzeć artykuł odpowiednim linkowaniem wewnętrznym.

Są to kroki, które nie odbiegają od innych metod promowania się za pomocą standardowej reklamy w Google. Myślenie o Direct Answer warto zatem wprowadzić do swoich zwyczajowych metod budowania treści.

Kto powinien pozycjonować się w Google z myślą o featured snippets?

Optymalizacja artykułu z myślą o fragmencie z odpowiedzią jest doskonałym pomysłem, jeśli prowadzimy działania content marketingowe, szczególnie te z użyciem bloga. Tego rodzaju promocja swoich usług czy produktów opiera się w końcu na rozwiązywaniu potencjalnych problemów oraz zagwozdek. Klientów przyciągamy wówczas nie entuzjastycznymi reklamami, lecz zbudowaną pozycją eksperta. Trudno o jej skuteczniejsze potwierdzenie, niż natychmiastowe udzielenie odpowiedzi za pośrednictwem featured snippet.

Ideał stanowi sytuacja, gdy po wpisaniu frazy sugerującej intencję zakupową jako Direct Answer wyświetla się landing page. Kiedy klient formułuje pytanie w rodzaju „ile kosztuje X” lub „gdzie kupić Y”, wyświetlenie dobrze zoptymalizowanego fragmentu strony jako odpowiedzi może dobrze wpłynąć na późniejszą konwersję. Trzeba tylko zadbać, aby odpowiedź obiecywała jednocześnie “coś więcej” i nie sprawiła, że featured snippet rozwieje wątpliwości klienta, a produkt dostarczy mu konkurencja.

Czemu w 2022 roku pozycja 0 jest tak istotna?

Wartość trafienia na pozycję zerową rośnie z roku na rok. Wszystko dzięki faktowi, że fragment z odpowiedzią czytany jest na głos po zadaniu pytania Asystentowi Google. Oczywiście w Polsce ta funkcjonalność telefonów z Androidem nie doczekała się tak wielu sposobów na wykorzystanie jak w Stanach Zjednoczonych, ale coraz częściej można spotkać osoby proszące aplikację o asystę w wyszukaniu konkretnych produktów lub odpowiedzi na pytanie. Choć dla przeciętnych użytkowników regularna komunikacja głosowa ze sprzętem elektronicznym nie jest codziennością, w 2022 roku coraz więcej osób liczyć już na odpowiedź bezpośrednią.

Nie chodzi tu wyłącznie o fanów nowych technologii. Jest też szczególna grupa odbiorców, dla których Asystent stanowi nieodłączną część doświadczenia z internetem. Wiele osób z niepełnosprawnością wyłącznie jemu zawdzięcza możliwość łatwego komunikowania się z wyszukiwarką. Tworząc przekaz marketingowy skierowany do takiego grona, musimy brać pod uwagę użyteczność featured snippets w codziennym życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona jpmmarketing.pl korzysta z plików Cookie (Ciasteczka). Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies.
Czytaj więcej